Pomocný nánosník, prevlečky - bezvýhradne patria k parkúru?

29. října 2009 v 10:19 | Mathusha |  Jazdenie
Posledné dni som si písala s niektorými ľuďmi o prevlečkách, pomocných nánosníkoch, polopákach... atď.

V mnohých parkúrových súťažiach vidíme kone s pomocnými nánosníkmi, mexickými nánosníkmi... pomôckami, ktoré zabraňujú koňovi otvoriť hubu. Je to však nutnosť? Prečo koňovi zabraňujeme otvoriť hubu? V správnom slova zmysle by sme to práveže mali podporiť, ak sa týka "odžvyknutia", nie??? Prečo teda pomocný nánosník??? Estetická stránka??? Asi to nepochopím.... V tejto veci mám názor, že to nie je potrebné, som názoru, že kôň potrebuje "prežúvať zubadlo", čo podporuje uvoľnenie huby a lepšiemu kontaktu. Prečo mu to máme brať?

Prevlečky. Už ma až zamrazí, keď to počujem. V známych KLUBOCH kone lonžujúce na pevných prevlečkách, naučené chodiť za oťažou, za kolmicou, vyhýbajú sa kontaktu s rukou a kam to vedie? K zalomeniu, k zrolovaniu a stuhnutiu. Akú výkonnosť má stuhnutý kôň?

Lenže oni sú TRÉNERI. Oni majú vlastné myšlienky, vlastné teórie ako trénovať kone a už x rokov im to tak šlo. Prečo nie v tom pokračovať. My sme len úbohí 17-roční ľudia, ktorí melú len nezmysli a myslia si, že o tom niečo vedia....

Ak je toto všetko nutnosť parkúru, radšej budem mať hobby koníka.

...parkúrové kone nie sú preto parkúrovými, že sa trénujú s prevlečkami a pomocnými nánosníkmi....

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 pepuska pepuska | E-mail | 29. října 2009 v 10:28 | Reagovat

podla mňa to je hlúposť,všeliake pomocky,ktoreé koni zabraňujú robiť obyčajné veci ako je napr.prežúvanie..nie su pomocky pre koňa,ale pomocky pre jazdca..skor sa to už približuje k týraniu,pretože koň je živé zviera a nie stroj,ktorý túžime ovládnuť ..

2 Kika --->> :-* Kika --->> :-* | Web | 29. října 2009 v 16:53 | Reagovat

Priznám sa, že j sama sm pár krát pri jazdení a teda hlavne skákaní mala mexický nánosník, viem že príčinu rozbiehania sa  to nenašlo, len to zmiernilo dosledky, bol kludnejší, kto by j nebol, ked som mu zobrala kus slobody, a odvtedy ho nenosím, nemožem mu ho ani len dat, keby možem jazdím v kuse len na parelke, zatial ju mám len na vychádzkach a len ked som sama, ale dúfam že sa to zmení a budem sa moct vyhnút aj zubadlu ....:)
Toš moj názor, teda ja parkúr milujem, ale nie takú formu aká je prezentovaná na pretekoch, tých vyšších pretekoch, nemožem sa na to pozerať, ako sú tie kone povyvezované a martingali, a páky a neviem čo ešte..to je týranie, a nie skákanie pre radost :)

3 Mathusha Mathusha | 29. října 2009 v 17:08 | Reagovat

Kika: martingal prežijem, veď to neobmedzuje pokiaľ má kôň správne hlavu, ale dobrý jazdec a TRÉNER si tak spraví koňa, že ani ten martingal nepotrebuje.

4 Peťka :) Peťka :) | 29. října 2009 v 21:11 | Reagovat

priznám sa kedysi keď som ešte brala k srdcu rady od pár ľudí tak som prevlečky považovala za celkom dobrú pomôcku....no hold ako sa človek mení tak aj moja nevedomosť sa zmenila na poznanie a viem,že sú už úplne nepodstatné...stačí iba čas a ide to aj bez toho ...:)

5 Mathusha Mathusha | 29. října 2009 v 21:26 | Reagovat

Paťka: ja som kedysi  tiež premýšľala úplne inak a ďakujem osudu a určitým ľuďom, že som dostala možnosť zmeniť to. Už je len horšie toto zmýšľanie posúvať ďalej a ďaľším ľuďom....

6 Engi Engi | E-mail | Web | 29. října 2009 v 23:40 | Reagovat

Júj baby krásne sa to číta ste skvelé.. !! Lubim
Jedna vec prečo používajú druhý nánosník:
Ak zavrieš koňovi hubu nemôže ti zaklapnúť natolko určité svaly ,pretože huba je prepojená s krčným svalom a prechádza až do oblasti brucha ,rebier a chrba tým má kôň nenej sily a tým pádom sa im neoprie toľko do ruky. Toˇvše

7 Kika --->> :-* Kika --->> :-* | Web | 30. října 2009 v 6:33 | Reagovat

[6]: Jháj...No dakujem aspon mám odborné vysvetlenie čo som mu spravila:(
Btw engí....Požičáš mi toho zaklínača?:D alebo kedy možem dojst na statok aby si mi vysvetlila to lahnutiee:-/?

8 Mathusha Mathusha | 30. října 2009 v 8:23 | Reagovat

Engi: tak už som zas o niečo múdrejšia :) Ale je to nutné? :)

9 Shir Shir | 30. října 2009 v 8:34 | Reagovat

Áaaa úplne s vami všetkými súhlasím:)A článok ako inak napísaný krásne:):) Mati, len s tým nesekni:D:D:D:D:D

10 Mathusha Mathusha | 30. října 2009 v 9:02 | Reagovat

Shir: neboj, nechystám sa :D

11 Markéta Markéta | 1. listopadu 2009 v 15:09 | Reagovat

Čauky, jestli jsem dobře pochopila tak prevlečky jsou u nás v česku průvlečky.Pokud ano, tak taky bych sem chtěla přidat jeden můj názor. Jsem ten typ člověka který jezdí s podepínacím řemínkem a nánosníkem, ale to je moje věc a každý si myslelete co chcete. ale na druhou stranu se musím zastat lonžování z pohledu veterinářství a proč? když používáte SPRÁVNĚ A DOBŘE  například chambon při lonožování a víte co od sebe i od toho chambonu očekávate, není problém proč ho nepoužívat, já jsem byla na veterinární semináři a i doma mám k tomu materiál, vyzkoušela jsem si to v praxi a věřte tomu nebo ne,ale když jsem SPRÁVNĚ A DOBŘE POUŽILA CHAMBON na lonžování se záměrem spravit koníkovi hřbet a vše kolem toho, tak (neříkám že hned) ale díky tomuto se koník velmi spravil. Víte ono je POUŽÍVÁNÍ ,,POMŮCEK" A používání.Pokud máte důvod proč tu pomůcku používat ať je jákakoliv a přičemkoliv a používate ji správně- OK. Ale pokud používáte pomůcky jen kvůli tomu aby váš kůň vypadal lépe-promiňte mi ten výraz,ale toi jsou lidi magoři. Tolik můj komentář;-)

12 Mathusha Mathusha | 1. listopadu 2009 v 17:42 | Reagovat

Markéta: docela súhlasím s tým chambonom, ale kedže som človek, ktorý nevie ako to správne používať a mám koníka, ktorý to nepotrebuje, berem to ako zbytočnosť. No človek nikdy nevie, čo ho v živote prekvapí a nevravím, že ho niekedy nepoužijem :) a ešte jedna vec - české jazdectvo je o minimálne o 100 rokov pred tým našim, takže respect :)

13 Mathusha Mathusha | 1. listopadu 2009 v 17:44 | Reagovat

Markéta: a tvoj názor na pevné prevlečky?

14 :))) :))) | 1. listopadu 2009 v 18:15 | Reagovat

Nanosnik a podepinak se konim dava proto, aby se lepe mohli opret do udidla prijmout prilnuti a lepe komunikovat s rukou jezdce... Samozrejme se nepripina uplne nadoraz ale mirne povolen aby kun mohl mirne pootvorit hubu a slintat. Chambon a gog su vynikajici pomucky na uvolneni stalvtva kone protoze kone si najdou prilnuti a hrbetove svalstvo se tak muze uvolnit ALE lepe je svalstvo posilovat pod sedlem protoze tam spravne podsazeny a zhromazdeny kun svalstvo namaha teda posiluje. Ak premyslite nad vetou nemenovanej drezurnej jezdkyne "Pohyb zadku se projevuje v lahkosti predku" tak kun by mal sedet na zadku a tak posilovat... Hold ne hockdo to dokaze tak nekto musi na to pouzivat pevne martingaly a ostatni blbosti. Chambon slouzi jenom jako uvolneni svalstva kone. Ne nasvaleni nebo presvaleni mozna tvarovani krku. PRUVLECKY... tak to je na dlouhou debatu... nejsou pruvlecky ako pruvlecky... ty, ktere ma jedec v ruke komunikuji s jezdcovou rukou a tehdy kun neni pevne pripnout ale ma to pruzni jako otez. Ste ze slovenska tak dam priklad od vás, ak ste se byli koukat na závody do Pezinka na Pezintský Strapec nebo na GR Bratislava pripadne GP CSI RS Team na Kaprpatii kone na opracovisti si jezdci uvolnovali na pruvleckach krok klus cval pote si skocili neco do metru pojezdili bez pruvlecek a pote skakali vice a jeli na plac. Jine je pruvlecky na lonzke pri kterych je kun napevno privazan k lonzovacimu obrisniku. Ve vysokem sportu, se udidla ako pelhem, dvojity pelhem, fuga nebo hakamore pouzivaji proto, protoze ne ze ty kone tahaji do ruky.. to ne ty kone su vysoko prijezdene, ale ty kone jsou docela dost velky blazni a do skoku jedou moc energicky a vtehdy by jezdec nemohl korigovat dlouzku cvalovyho skoku v radach, obloucích i kombinacích. Ak povazujete ostre udidla pruvlecky nebo nanosniky za ostre zaobchadzani u koni tak to je to nejjemnejsi s cim se ve sportu muzete podkat... Ted je normalni kone barovat tak, ze nohy kone jsou do kosti zodrata pripadne se narizne skalpelem koze na nohach aby to kone pri dotyku s bydlem bolelo. To jeste nerikam na 23 hodin denne vyvazani drezurniho kone v boxu na lonzovacich pruvleckach, puta na nohach kone v boxu a tak dál. Pěkny vecer,

15 Mathusha Mathusha | 1. listopadu 2009 v 20:04 | Reagovat

Uf, tak to je toho teda docela moc... Ale som rada, že sa veľa ľudí pripája, počujeme viac názorov, skúseností atď :) Ďakujem!

16 Kika --->> :-* Kika --->> :-* | Web | 2. listopadu 2009 v 21:26 | Reagovat

[14]: Chúdatká tie kone:-(

17 Markéta Markéta | 3. listopadu 2009 v 19:22 | Reagovat

Mathuska: Jak říkám pokud je nepotřebuješ fakt nutně, tak NE!NE!NE!Je to zlo,člověk,který pracuje s jakými koliv pomůckami tak musí vědět proč,co s nimi,jak,co od nich očekávat a jestli jsou vůbec nutné a hlavně pokud s nimi neumím tak se poradím a v tom nelepším případě nepoužívám. Pevné průvlečky nač?Proč by kůň to měl mít,je to zbytečnost,já osobně znám lidi a odsuzujte si parkury jak chcete(mimochodem western i parkur je stejný humus,stejně jako dostihy,vytrvalostky atd.všehcno je humus-ale i v tom humusu se najdou lidi,kteří to fakt umí a to jak western,tak parkury tak dokonce i ty dostihy-jen to chce trochu úvahy) kteří odjeli S parkur pouze na čistém koni(bez sedla,uzdečky,ohlávky,a různých zbytečností.Tak proč oni to tedy dokázali,že by spadli z vesmíru?toť otázka:D

18 Markéta Markéta | 3. listopadu 2009 v 19:44 | Reagovat

Mathusko jinak budu psát tyhle diskutativná články na svoje webovky,můžete si klidně počíst a zapojit se do diskuze, vše se ale teprve chystá a jakmile budu mít už první témata dám vám vědět.Myslím si že každý by měl najít svoji cetu,která jemu bude vyhovovat. Každopádně najdete tam i články z různých veterinárních seminářů,kterých se účastním nebo poznámky týkajících se koní z učiva ve škole.

19 *Deniska * *Deniska * | 6. listopadu 2009 v 10:07 | Reagovat

No takže tento článok som si prečítala až oneskorene :D ale je to téma ku ktorej sa nemôžem tiež nevyjadriť :P
Maťka takže vidíš , že všetky tieto "pomôcky" majú určitý význam a dokým bude trvať parkúr ako šport aj na vysokých alebo medzinárodných úrovniach myslím že budú stále fungovať :)
Podla mna ide aj o to čo chceš so svojim konom dosiahnuť  ...chceš ho mať perfektne prijazdeného ? treba ti ? používaj ...netreba ? nepoužívaj ...
a predsa je to iné ked´jazdíš niekede vo veľkom športovom areáli alebo len tak niekde kde máš kona ...ja ale niesom niaký extra špeciálny jazdec ani žiadny sadista ... ale nevidím dovod prečo by som nemohla používať mexický nánosník . A iný ked´potrebujú hoc aj pevné prevlečky a vedia prečo to robia,ich kon nech si ich dajú .Pozri aj u nás sú jazdci čo kone striedajú napríklad po dvoch sezonach ... A ide im o to,aby boli na pretekoch uspešny tak prijazduju kone každy svojim sposobom . Myslim si že ine typi jazdcov  ako my tak si s toho netraba robiť taku hlavu :D

20 Mathusha Mathusha | 6. listopadu 2009 v 20:01 | Reagovat

Deniska: je osobne si myslím, že Paso mexický nánosník nemá dôvodod používať. Mám pocit, že to robíš iba preto, že je ustajnený tam, kde je a aby sa nevynímal z radu. Pasa som videla jazdiť bez pomocného a nemal s ničím problém. Aj mne sa mexický nánosník páči, áno, ale nepotrébujem ho. A ako môžeš napísať, že ide o to, čo chcem dosiahnuť??? Ty máš pocit, že sa s mojim koňom nechcem dostať ďaleko? Chcem, ale rozdiel je v tom, ako. Ako sa tam chcem dostať. A učím sa, ako sa tam dostať veľmi zložitou cestou, ktorá trvá dlho, ale prináša svoje ovocie. A to ovocie má so šľahačkou výbornú chuť... Ja som šťastná, že ten kôň vie to, čo vie bez použitia akýchkoľvek pomôcok. A to je to ovocie. To je ten pocit. Veľa krát som mala pocit vzdať to a prejsť na ľahšiu cestu, niečím si pomôcť, no našťastie mám okolo seb aľudí, ktorý mi vždy pomôžu a ukážu správnu cestu.

21 Deniska Deniska | 6. listopadu 2009 v 22:27 | Reagovat

Hej ale ty teraz na Passovi nejazdíš a nevješ čo potrebuje :) a ja mám okolo seba tiež ľudí čo mi vedia poradiť :) a ja som nehovorila že nechceš dosiahnuť so svojim konom niečo ...ja len vravím , presne ako si to vyjadrila ty,že proste to chceš dosiahnuť inou cestou  a maš na to svoje dovody , ako aj iný majú svoje dovody prečo konaju tak ako konaju ..pozri Ty nevješ pochopiť mna, pretože si uplne v inom prostredi a naopak ...a ja ti na to tvoje nekydám :)

22 Deniska Deniska | 6. listopadu 2009 v 22:33 | Reagovat

btw: a je mierny rozdiel ako pracuje teraz a ako pracoval predtým ... aa VER tomu že kebyže mi nebol doporučený tak ho nepoužívam :) ja sa nepotrebujem na nič hrať !

23 Mathusha Mathusha | 7. listopadu 2009 v 11:06 | Reagovat

Deniska: nikto od Teba nechce aby si sa na niečo hrala, aby si nekoho počúvala a nikto Ti nič nezakazuje. Ja len hcem počuť ten názor prečo. Chcem vedieť ten dôvod, načo je to dobré. Prečo Ti to tí ľudia poradili. A na moje porstredie kydať? Ja na Tvoje prostredie nekydám, vyjadrujem si názor, čo by som ja robila inak. A keby niekto sa spýta mňa na to, prečo robím to, čo robím, tak mu odpoviem, lebo viem odpoveď. Ja na tvoje prostredie nekydám, ani nechcem, chcem len vedieť dôvod, prečo to tak je. A o tom je táto stránka. Nie o kydaní na nejaké prostredia. Ak máš pocit, že ide o kydania, tak sem radšej nepíš.

24 Peťka :) Peťka :) | 7. listopadu 2009 v 11:25 | Reagovat

Deniska: sry,že sa zapájam ale keď si to čítam čo píšeš tak mi to dosť ubližuje....vyznie to tak,že Paso doteraz robil šecko zle a na hovno a že teraz keď nosí najgeniálnejšiu vec pod slnkom ako teda mexický nánosník tak je úplne super a je to najlepšie preňho stále chodiť zarolovný....Deni mám Ťa moc rada nato aby som Ti ublížila ale sry myslím si,že sa máš ešte veľmi veľa pri koňoch učiť...viem,že paso sa má veľmi dobre nič mu nechýba čo sa týka stravy či boxu...ale ver,že ty mu bereš jedno a to je jeho určitá sloboda a divokosť....ale neber to v zlom snáĎ nato časom prídeš....viem,že ma teraz bereš za najvačšiu kravu a nevem čo :D a vieš čo? vôbec mi to nevadí pretože ja toho koňa poznám ako vlastnú dlaň a viem čo je preňho dobre...dufam,že nato rpides aj ty....a som rada,že nejazdím na takom mieste ako ty :D ale verím Ti a dúfam,že to nezobereš moc zle ...to by ma mrzelo.....

25 Deniska Deniska | 7. listopadu 2009 v 14:32 | Reagovat

Holky vjete čo ? :D najprv som napísala siahodlhý komentár ... Ale nakoniec som ho zmazala lebo nemá výzanam vám vyhodiť na oči to čo som chcela :D  Zbytočne niečo vysvetľovať :) aj tak by ste ma za mojim chrbtom obhovorili:D ako aj ty Peťa vtedy na konci leta . Tak Vám prajem dalej prijemnú zábavu :-*

26 Mathusha Mathusha | 7. listopadu 2009 v 14:59 | Reagovat

Deniska: mne na oči netreba nič vyhadzovať, stačí napísať PREČO. Ja sa tiež rada naučím novým veciam a chcem ich chápať. To vše.

.... ale odpoveď som stále nedostala..... hmmmm....

27 Peťka :) Peťka :) | 7. listopadu 2009 v 14:59 | Reagovat

Deni: neviem kedy myslíš ale nevadí:) šak ako inak aj tak som vždy zo všetkeho na vine ja :) a samoška vzdy som ta najhorsia ...ale neuveris uz som si zvykla :D takze no problem :D

28 Mathusha Mathusha | 7. listopadu 2009 v 16:00 | Reagovat

Peťka: zaujímavé, že u mňa si vždy ten naj človek :))))

29 Peťka :) Peťka :) | 8. listopadu 2009 v 9:00 | Reagovat

Maťka: chápeš anténky :D :-*

30 Mathusha Mathusha | 8. listopadu 2009 v 9:32 | Reagovat

Peťka: signál príjem :D

31 nika nika | 10. listopadu 2009 v 21:43 | Reagovat

MATUSHKA: KED SI TAKA MUDRA PRID PASSA NAJAZDIT TY!!!!!!!!!

32 Mathusha Mathusha | 11. listopadu 2009 v 9:24 | Reagovat

Nika: ako vidím, ďalší taký, čo sa schováva za hádku a nenapíše dôvod... Och, kde sme sa to dostali :)

33 nika nika | 11. listopadu 2009 v 11:37 | Reagovat

sak pisem dovod....ked si taka mudra pod ho najazdit ty....a mexicak ...:D:D:D mna dojalo co pises za k....ked konovi nanosnik nestiahnes tak ze mu nebude prudit krv..ale tak ze tu papulu vie otvorit len tlko co treba tak mu asi tazko zavadzat bude....ach jo.... vidim ze ty western jazdis ..tiez by som pekne veci mphlo popisat o WESTERNAKOCH ktory mi TYRALI mojho KONA.... tak uvedom sa aj ty trochu ze co pises...a potom ti tu hadky nebudu zacinat

34 nika nika | 11. listopadu 2009 v 11:38 | Reagovat

a WESTERN a obiehanie okolo barelov a nahananie dobytka a neviem este ake ko... to NIE JE TYRANIE????????? a prudke zabrzdenie z TRYSKU?????? TO KONOVI NEVADI NIE???????????? len jemu nohy trpia a o 2-3 rocky moze ist do klobasky

35 nika nika | 11. listopadu 2009 v 11:46 | Reagovat

PEŤA: ja som rada ze nejazdim tam kde ty.....u nas nie su vsetci uzasny....rolovanie kona..to ma dost pobavilo :D:D:D::DD

36 Mathusha Mathusha | 11. listopadu 2009 v 14:59 | Reagovat

nika: jazdím western len pleasure a trail. a o mexickom a pomocnom nánosníku som písala v tom, že ho veľa ľudí zapína nadoraz ako to len ide. Reining... hm... stopy sa robia len na takom povrchu jazdiarne alebo haly, kde nohy trpia čo najmenej. Ale o tom nemôže vyprávať ani parkurák, kde trpia nohy pri doskokoch. Každá disciplína má svoje -. A barely??? Poznám človeka, ktorý by dokázal odjazdiť barely hádam aj bez zubadla... Takisto slalom. O iných sa nevyjadrujem. A to, že si napísala, že je dôvod to, že ho mám ísť jazdiť ja, nie je dôvod o tom, prečo si sem vlastne napísala. Hmm napísala si tri komentáre a ani v jednom nie je PREČO je to dobré. Asi si počkáme... a najprv si prečítame osočovanie atď atď....

37 Lussy Lussy | E-mail | Web | 11. listopadu 2009 v 20:57 | Reagovat

Ako aká nízka veková kategória sa tu zapája. Mám až tyky v rukách koľko by som sem chcela vypísať na jednotlivé šľahnuté prejavy negativity na niektoré veci. Nemám rada osočovanie za veci ktoré niekto vidí konkrétne Nika v TV na kanáli markíza keď tam dávali rozprávku Spirit divoký žrebec. Fakt smutné, miesto toho aby si pozrela nejaké inteligentnejšie veci ako sa ten kôň odmalička zameriava na určité tréninky vďaka jeho vlohám čo je to práce čo je obsadania, tréninkov nie ono to kôň sa narodí sliduje,spinuje a v podstate sa od malička učí točiť okolo barelov :) vlastne to je môj sen nespomínala som? :D.

Ohľadne Pasa to ja akosi neregistrujem len myslím,že frajerina nieje koňovi ktorý dokáže chodiť na obyčajnom zubadle a na anglickom sedle bez prevlečiek, mexického nánosníku a podobných mne zbytočností ale to keď chodí spokojný sám zo seba a s radosťou nad každým tréninkom ktorý ho čaká rovnako ako jazdec. Tak to je umenie ako mi hovorila Maťa nebrať koňovi slobodu. A ak Paso dokázal chodiť bez mexického nánosníka nevidím dôvod prečo by ho mal mať teraz neverím tomu,že zbadal,že je v Košiciach a prevrátili sa mu povahové črty - rozprávka. Ale teraz je nový majiteľ Deniska a tak č  i niekto chce alebo nie robiť si bude podľa seba. A zase nie som proti nej myslím,že nieje blbá na niektoré pomôcky a podobné tomu veci stále som zastáncom klasickej anglie bez týchto už čačiek. Môj názor.

No aaa čo som to ešte chcela dodať?:D Jáj no že sa absolutne nechápem do Chabónu ani veciam podobným možno v blízkej budúcnosti raz budem chápať súvislosti zapojila som sa len na základe busovej relácie dnes ráno s Maťou.

38 Lussy Lussy | E-mail | Web | 11. listopadu 2009 v 21:05 | Reagovat

Nika: to,že tebe tvojho ,,virtuálneho" koňa niekto z westerňákov týral ešte neznamená,že za to môže Maťa a vôbec,že nemôže písať pozitívne veci o westerne. Zostaň si verná čomu chceš do tejto debaty si nebola zapojená snažíš sa to tu úplne obrátiť no veď stredobod pozornosti asi si zabudla,že tu je trochu iná veková kategória tak prosím ťa na www.markíza.xx je rubrika kakao určite tam na teba čakajú a nebuzeruj niekoho kto mal pod zadkom dokopy viacej odžitého aby o tom mohol písať ako ty. Ako prepáč ale takto som písala pred 3 rokmi nechápem síce tvôj cieľ ale zamysli sa nad sebou. Mimochodom aké si mala plemeno koníka? plastového? alebo toho dovezeného z Číny do výkladu?

39 nika nika | 11. listopadu 2009 v 21:27 | Reagovat

akoze vy tu narazete na niekoho kto mexicak pouziva a ani neviete ci ho ma zapnuty na doraz ci nie a bla bla....LUSSY??? a nespravis mi kakao?  jaaaaj bode...neriesim primitivov

40 Mathusha Mathusha | 11. listopadu 2009 v 22:14 | Reagovat

Lussy: nikto sa tu s nikým hádať nebude :D:D:D:D asi zakážem komentáre :D

41 Julča:) Julča:) | 12. listopadu 2009 v 6:25 | Reagovat

Veľmi dobre sa mi prečítali reakcie,takisto aj článok ;) dobrá práca :)
Aj keď som sa dosť zasmiala na "nike". Zlatičko keď si myslíš že týmto trápnym správanim decka a suchých odjebov nas nejako dostaneš smola,my už sme z toho vyrástli ;) to že si tomuto článku a jeho reakciám nepochopila je tvôj problém,príď a prečítaj si to za pár rokov :) čus

42 Mathusha Mathusha | 12. listopadu 2009 v 18:38 | Reagovat

July: omg holky.... Šak sme dnes o tom pokecali :)

43 Lussy Lussy | E-mail | Web | 12. listopadu 2009 v 19:10 | Reagovat

Mati: neboj sa už ma to prešlo :D ja som si len rypla :D

44 weronikach weronikach | E-mail | 24. listopadu 2011 v 11:15 | Reagovat

Nieze by som bola za vsetky pomocky ktore sa na koni pouzivaju , ale s niektorymi kmentarmi nesuhlasim, ako sa da jazdit na roztahanom koni co vobec nechodi cez zadok ma spadnuty a neosvaleny chrbat ktory nevie vtiahnut brucho a chodit cez chrbat, potom kon klopi zakruty namiesto toho sa na obluku pekne ohol a bolo by to aj ked nie lahsie ale bezpecnejsie ako pre kona tak jazdca! ak viete kona dostat do polohy hlava na kolmici vyklenuty krk a chrbat aby chodil cez zadok bez prevleciek a ohybal sa , klobuk dolu, ale ak nie ..mali by ste si odpustit niektore komenty!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.